19 June 2014

Adventure ahead!

안녕하세요 or hello as we say in English. (^^)

In exactly one week I'm on my way around the globe to study in Seoul at Korea University International Summer Course aka KU ISC. I've been getting many requests to write & upload pictures so I thought why not use my blog since it has not been used at all?

To be honest it did not feel as if I would be going until yesterday, then it hit me like a brick of walls. Up until now I've been busy with school, family, studying Korean, doctor appointments, planning a hen party with my friends & went on a short trip to beautiful London. My mind has been focusing on completely different matters so the reality of me leaving was pushed aside. Now when it finally feels as if I'm going it sets of butterflies in my stomach. Leaving for 1½month without knowing anyone in Seoul is a bit frightening yet at the same time truly exciting! I will encounter new sights as well as new friends.

The KU ISC is not a full term, however, accordingly to old students it is one term in one MONTH my friends, yes that's right one month. I'm not sure how I feel about this... Ah, well I shall encounter it as a challenge!

I have done some preparations such as stocking up my deodorant, buying course material & studying some Korean. The feeling you get before a trip (whether it is a short or long trip) is wonderful! The planning itself is a huge part of the process to me, when you make a list of what to see & do, looking forward to meet people whom are strangers for now but will be friends in the nearby future, dreaming of how the sights & sounds will be. This is one of my favourite part of travelling!

I will stop my bantering now. The next post will be when I'm on my way to Korea =)


Tata!


~*~


안녕하세요 eller som vi säger på svenska, hej! ^^

Om exakt en vecka så är jag på väg till andra sidan klotet, Seoul i Sydkorea för att vara mer exakt. Jag ska studera på Korea University International Summer Course, förkortat KU ISC. Eftersom att det har varit många förfrågningar om att skriva & ladda upp bilder så tänkte jag att den här bloggen passar fint med tanke på att jag inte använder den till annat.

Först igår slog det mig att jag ska iväg. Fram tills nu har jag varit upptagen med studierna, familjen, språkstudier, festplanering & en kort resa till vackra London. Jag har haft tankarna på annat håll så tanken på att åka hade inte riktigt satt sig förräns igår. Nu känner jag äntligen av fjärilarna i magen! Att spendera 1½ månad på en plats där allt är okänt är lite nervpirrande men samtidigt otroligt spännande!

KU ISC är sommarkurs men trots det så ska det motsvara en termin, ja en termin. Fast hurvida detta stämmer är upp till bevis! =) Och om det verkligen är så så ser jag det som en utmaning att hugga tänderna i.

För mig så är planeringen av resa en rätt stor & kul del av processen. Jag har förberett lite inför resan som att köpa en deodorant (det ska tydligen vara svårt att få tag på där borta><), köpt kurslitteratur & studerat en del koreanska. Att göra en lista med platser som man vill besöka, ser framemot personerna som man kommer att möta, drömma sig bort om hur allt ser ut & låter. Här hör man ljudet av fiskmåsar, cyklar, löv som prasslar i vinden m.m. Vilka ljud kommer man att vänja sig vid där borta på andra sidan klotet mån tro?
Nu ska jag sluta att skriva innan det blir för mycket av drömmandet. Nästa inlägg kommer att skrivas under min resa till Korea =)


Tills vi ses igen!

No comments:

Post a Comment